Info
Kentällä käyty 3.9.2014 ja raportti kentän kunnosta seuraava: ”kävimme alatasoultralla kentällä. Mitään laskukieltomerkkejä ei näkynyt, ja koska kentän pinta näytti kunnolliselta, teimme laskun, joka sujui ongelmitta. Ruoho oli niitetty, ja rata muutenkin hoidetun oloinen. Radan pinnassa lieviä pituussuuntaisia uria, joista ei kuitenkaan haittaa. Kentällä olevat kaksi lentokonehallia: uusi ja vanha, olivat tyhjillään.” 
Auringon nousu- ja laskuajat sekä SERA määritelmän mukainen yö
Ajat ovat Suomen aikaa, 06.05.2016
– Auringon lasku: 21:43
– Yö alkaa: 23:06
– Yö loppuu: 03:23
– Auringon nousu: 04:45

1. Yleiskuvaus kentästä:
Viitasaaren pohjoispuolella 4-tien varressa noin 4 kilometrin päässä Viitasaaren keskustasta sijaitseva kenttä. Kentällä on kaksi lentokonehallia, grillikatos sekä WC. Talvisin suksikonetoimintaa.
2. Kentän kunto:
Kiitotie on nurmipintainen, nurmen pituus vaihteleva (kannattaa tarkistaa asia soittamalla kentän päällikölle). Seisonta-alue sorapintainen ja kova. Kentän länsipuolella matalaa pusikkoa, itäpuolella peltoa. Kentän koko pituus on 800 metriä (kynnysten väli on mitoitettu lyhyeksi, koska pohjoispuolen korkea metsä rajoitti kiitotien käyttöä) Pohjoisen puoleinen metsikkö on nyt hakattu pois, eli koko kiitotiepituus on käytettävissä. Lentoonlähtö voidaan suorittaa nyt turvallisesti molempiin suuntiin. Ei talvikunnossapitoa.

3. Perustiedot:
Koordinaatit: 630721N 0254834E   (Kansalaisen karttapaikka)

Kiitotie: 16/34 – 290 x 25 m – nurmea
Radiotaajuus: 123,500
Kentän korkeus: 110 m (361 ft)
Polttoainepiste: ei
Yksityinen
Tiedotukset: NOTAM

4. Nähtävää ja syötävää
Majoitusta ja ruokatarjoilua löytyy viereisestä hotelli-ravintolasta noin 400 metrin päässä kentästä. Myös keskustasta löytyy majoitustilaa (hotelli Pihkuri ja B&B kotimajoitus Miekkaniemi).
5. Yhteystietoja:
Kentän päällikkö Ilkka Kemppainen (040) 036 1489.
Taksi (014) 0200 52500.
6. Linkkejä:

efvi

 

EFVI LDG kartta, klikkaus avaa pdf tiedoston

EFVI LDG kartta, klikkaus avaa pdf tiedoston

 Kenttä radan 16 myötätuuliosan alusta kuvattuna. Radan pohjoispäässä oleva vaaleampi n 150 m pituinen alue osoittautui äskettäin niitetyksi, kun taas radan eteläosaa ei ollut vähään aikaan niitetty.

Kenttä radan 16 myötätuuliosan alusta kuvattuna. Radan pohjoispäässä oleva vaaleampi n 150 m pituinen alue osoittautui äskettäin niitetyksi, kun taas radan eteläosaa ei ollut vähään aikaan niitetty.
Kuvattu: 17.8.2015
Kuva Veikko Karasvirta

Rataa 34 pohjoiseen päin katsottaessa : Kuin kesäinen kukkaketo, heinien korkeus kolmisenkymmentä senttiä. (Muttei sentään mitään verrattuna joihinkin käytyihin Viron nurmikenttiin) Lesson learned: Kannattaa soitella etukäteen ja kysellä tällaisten kenttien hoitotilanne. Nyt selvittiin ruohojen repimisellä laskutelineistä ja potkurin lapakärkien putsauksella. Kuvattu: 17.8.2015
Kuva: Veikko Karasvirta

Lentokenttähalli oli kurkistuksen perustella tyhjä nyt 17.8.2015, niin kuin viimeksi kaksi vuotta aikaisemminkin pistäytyessämme. Platalle varastoituna soraa, puutavaraa jne. Kuva Veikko Karasvirta

Lentokenttähalli oli kurkistuksen perustella tyhjä nyt 17.8.2015, niin kuin viimeksi kaksi vuotta aikaisemminkin pistäytyessämme. Platalle varastoituna soraa, puutavaraa jne.
Kuva Veikko Karasvirta

Kentän kiitotie kesällä 2005. Kuva Stepi Sundberg. (Klikkaa suureksi)

Kentän kiitotie kesällä 2005. Kuva Stepi Sundberg. (Klikkaa suureksi)

Kentän hallit kesällä 2005. Kuva Stepi Sundberg. (Klikkaa suureksi)

Kentän hallit kesällä 2005. Kuva Stepi Sundberg. (Klikkaa suureksi)